szerda, augusztus 04, 2010

Kivitelezők

7 kivitelező elérhetőségünk van. Építésztől, ismerőstől, gépésztől, ismerős ismerősétől.

Kettő közülük olyan, hogy ketten is ajánlották egymástól függetlenül, tőlük kértem először árajánlatot, aztán még kettőnek kiadtam. Van egy üres, de erre a házra elkészíttetett árajánlat-összegzőnk, azt próbáltam velük kitöltetni, hogy én is össze tudjam majd hasonlítani az árakat. (Az egyik ezt a tételt nem írja bele, a másik azt.) Az egyik kétszeresen ajánlott megköszönte és örült, hogy gyorsabb dolga lesz. A másik kétszeresen ajánlott egyáltalán nem lelkesedett, azt mondta, ő nem ilyen alapján szokott ajánlatot adni, de kértem, hogy olvassa át legalább, én ezeket szeretném, ha benne lennének, de nem kell ennyire részleteznie. Egy harmadik szintén kedvetlenül vette az ajánlatot, a negyediknél pedig már negyed óra után tudtam, hogy nem ő lesz a befutó, akármit is csinál. Ez utóbbira jellemzők:
1. az összes kivitelező idejött hozzánk vagy max. a telken találkoztunk, hogy lássák mennyire lejtős, milyen terepen fognak dolgozni. Ez utóbbihoz nekem kellett beautózni a város másik végére.
2. Nagyon ütős referenciákat adott (pl. K.L. házát is ő építette), én viszont nem rendelkezem akkora fizetéssel, mint K.L.
3. Közölte, hogy neki fizetni szoktak azért, hogy árajánlatot adjon, ezt a megjegyzést elengedtem a fülem mellett.
4. Közölte, hogy a szépítészeti anyagokon kívül (csempe, járólap, laminált padló, konyhabútor) semmit nem vehetek meg, majd ő megveszi és akkor én utólagos számla alapján fizetek.
5. Ugyanígy a szolgáltatóknál is: majd ő kihívja pl. a betonpumpást ha kell és amit az elszámol, óradíjat, azt majd akkor este én fizetem és csak azt fogom kifizetni, ami beépítésre is került. :O

6. Mivel mi idén csak a pincét szeretnénk megcsináltatni, ezért ő csak arra ad árajánlatot, mert ki tudja mi lesz jövőre. Még nagyságrendileg sem volt hajlandó megsaccolni a házra a költségvetést.
Én meg nem akarom magam elkötelezni, hogy ha ő csinálja a pincét, akkor jövőre kénytelen legyek akármilyen magas ajánlatot elfogadni tőle, mert azt meg megint nem akarom, hogy a pincét és a házat más csinálja és akkor probléma esetén menne az egymásra mutogatás. :O

Mindenki a jövő hét végére, vagy az augusztus huszadikai hétre ígérte az árajánlatot. Első körben egy excel fájlba raktam őket. ;)

1 megjegyzés:

Ann írta...

2-es, továbbá 4-5-ös pont: :D :D :D
Hol él eeeez??? Illetve ha K.L. csókosa, akkor nem csodálom, hogy még így is megél... :S
Hát nem mindegy az neki, hogy Te veszed meg és hozatod oda a 10 raklap cserepet vagy ő???? Elképesztő!