hétfő, augusztus 06, 2012

Bábel tornya

Szerintem mindenki sejti, miről szeretnék írni.
Egy építkezés rengeteg ember összehangolt munkájának eredménye. Ha nem értik (vagy nem akarják) érteni egymást, csupa bosszúság lesz, legfőképp az építtetőnek, aki fizeti a munkálatokat és ha emiatt nem akar fizetni, akkor meg a kivitelezőnek.
Amikor kivitelezőket kerestünk, nem hiába mondta egy-két osztálytárs-szülő vagy kolléga, hogy ezt vagy azt nem ajánlja, mert nagyon rossz tapasztalataik voltak a megkérdezettek 90%-ának.


Amikor építkezni kezdtünk, nem sok ismeretünk volt, hogy mibe vágunk bele, épp ezért jól jöttek a házépítős blogok, fórumok, ezért is döntöttem úgy, hogy megosztom én is másokkal, amit nekem segítettek ezek a leírások, hátha egyre több embernek lesz öröm az építkezés és kevesebb a bosszúság.
Az elején úgy gondoltuk, hogy generálkivitelezni egyszerűbb, nem megy a mutogatás egymásra, mindent egy kivitelező csinál. Végül mégis úgy állapodtunk meg, hogy nem generál lesz a szerződésben, de lesz egy fő-kivitelezőnk és minden munkafázisnál megkérdezzük a kivitelezőnket is, hogy ő mennyiért csinálná meg és megkérdezünk "külsősöket" is, hogy legyen alternatíva, ha a minőség és/vagy ár nem lenne megfelelő. Gépész és a villanyszerelő külsős lesz és kértem már külsős árajánlatot ácsmunkára is, szintén netről jött ajánlással.

Amikor a kivitelező mégis főnök és alvállalkozói vannak, akkor akaratlanul is bejön az egymásra mutogatás.
Ennek estünk áldozatul már egy hónapja és most a múlt héten pláne. Ma lett elég az egymás melletti elbeszélésből, ami miatt már egy hónapja nem történik semmi.
Ennek hatására úgy döntöttem, hogy minden nagyobb megbeszéléskor rögzíteni fogom itt egy külön címkében, hogy kivel miben állapodtunk meg, hogy visszakereshető legyen, ki mit beszél, ígér. Ajánlom másnak is, látható, mikor ki nem tartja, amit megígér. Nem csak nekem, a nyilvánosságnak is.
Megállapodások - ez lesz a címke az Építkezés fülön belül ott fenn lehet majd rákeresni célirányosan. Régebbre visszamenőlegesen már nem tudnék reálisan visszaemlékezni, de csütörtöktől kezdve a blog és az olvasók a kollektív emlékezet.

Nincsenek megjegyzések: