hétfő, július 08, 2013

Aljzatbetonozás I.

Reggel fél 6-kor nagyon féltem ettől a naptól. Nem alaptalanul. :S

A Kivitelező mégsem tudott fél 7-re jönni, tehát hiába is keltünk fel, negyed 8 volt, mire kimentünk. Vártuk, vártuk a betont, végül az értékbecslő -a hitelhez- hamarabb érkezett. Mért néhány dolgot, fényképezett, aztán három nap múlva megtudjuk, számíthatunk-e hitelre és mennyire.

A beton előtt megbeszéltük, merre fognak nyílni a folyosóról az ajtók, de jobb lett volna, ha megkérdezik egyenesen, hogy hol hagyják ki a dilatációs csíknak a helyet, mert a kettő megoldási módja nem esett egybe. Emiatt is jó, hogy kinn voltam egész nap (még azon az áron is, hogy egész nap nem ettem), mert amellett, hogy 10 szarufaközt lefestettem, tudtam válaszolni apró, de fontos kérdésekre (pl. a garázsajtó ennek köszönhetően elsőre jól lett megcsinálva) és a holnapi naphoz történt Ytong-előkészületek is rendben mentek.

Fél 9-kor megérkezett a beton, 5 m3.  Én felmásztam lambériát festeni, a munkások nekiláttak a betonozásnak. Kész lett a konyha és a kamra (bár mire lemásztam a létráról és szemügyre vettem, akkorra kiderült, hogy a vasat kifelejtették belőle, mármint csak a kamra részből, de már mindegy!), a gyerek-hálószobák, a dolgozó. Ennyi tellett az első kör betonból, dél lett.


A második adag beton (6 m3) délután negyed kettőkor érkezett, mert útdíj miatt kellett sorban állnia. Ezek az autók ugyanis csak pár perccel előtte tudják meg, melyiküknek merre kell menni, tehát útdíjat is csak a kiszállítás előtt közvetlenül tudnak fizetni. Addig mixergetik a betont a tartályukban. :S

A második adagból kész lett a kazánház, a garázs, a mi hálószobánk és a vendég wc. Délután 4-re.
Holnap délután jön a burkoló, hogy minősítse a betont burkolásilag, én nem értek hozzá, a Kivitelező dicsérte. :)

A fiúk szobája:


A konyha és a kamra:


Holnapra maradt a két problémás fürdőszoba (a zuhanyfolyóka miatt problémás), a mosókonyha, a gardróbunk, a folyosó és az ebédlő-nappali-előszoba:


Területileg kevesebb, időben nem biztos, hogy négy előtt megússzuk...

Nincsenek megjegyzések: