szerda, szeptember 12, 2018

Képkeretek

Lelle négy évvel ezelőtt egy tűzzománc szakkör tagja volt. Sajnos a KLIK magas bérleti díjai miatt a vezető kénytelen volt az iskola helyett más helyiség után nézni és a szakkör átköltözött a város másik végére. :( Ekkor lett vége Lelle ezirányú munkásságának. Addigra nagyon sok szép alkotás gyűlt össze, fülbevalóktól, nyaklánc-medálokon, faliképeken át egészen a házszámtáblánkig. :O

Méltánytalannak éreztem, hogy a képek csak úgy heverjenek a fiókban, úgyhogy keretezés után kiáltottak és én meghallottam őket. :)
Vettem keretlécet 210 cm-es szálakban, majd mindegyik kép méretének megfelelően a keret-darabokat levágta N.



Csiszolás után derékszög-szorítóval (mekkora találmány! -na, ilyen eszközökre sose sajnálok pénzt kiadni, vagy ajándékba kérni valamilyen alkalomra) összeszorítottam a sarkokat.


Mivel nem teljesen sikerült a gérbevágás, a réseket fakittel kitöltöttem, majd csiszoltam az egészet és lefestettem a szoba színeire: pirosra, feketére, szürkére és fehérre. A paszpartukat ugyanilyen színű papírból kivágtam, majd összekombináltam, felragasztottam a kartonokra a tűzzománcokat.


Végül képakasztót vettem és a keretek hátuljára ragasztottam. Olyan egyszerűnek tűnik így leírva, de hol a kevés keretléc, hol az elfogyott képakasztók miatt állt a munka (hónapokig). Most fenn van az összes, már csak a házszámtábla van hátra, de mivel az sem egyszerűnek terveztetett, ezért várólistán van. (Az én várólistám veri az egészségügyét is. :P :) )


A falra szöggel kerültek fel. A négyzet alakúak egy szöggel,a téglalap alakúak kettővel.


A másik keretezés nem annyira képek, hanem tükrök keretezése. Három nagy tükrünk van: kettő a fürdőszobákban, egy pedig még az előző lakásból jött és költözés közben sajnos csorbult, így a gardróbunkban landolt. Méreteik: 125 cm x 80 cm a fürdőszobai két tükör és 40 cm x 100 cm-es a gardróbos.

A tükrök köré polisztirol díszlécet terveztem, amit még időben (kb. 3 éve) megvettem az Anro díszléces webáruházból. (Elmentünk érte, itt van nem messze.) Az általam választott lécek azóta már nem is kaphatók. :O

Szóval mielőtt tavaly kifestettem volna a fürdőszobákat, végre körberagasztottuk a fürdőszoba-tükröket az akrilfestékkel lefestett polisztirol kerettel.





Felragasztottuk a csorba tükröt is a gardróbba, de azt nem kereteztem be, mert az ottani falfestésre vártam.

Idén eljött a pillanat, hogy megcsináljuk a gardróbszekrényt a gardróbhelyiségben, -lefestettem ott is a falakat - felragasztottuk ott is a keretet.

Mivel sajnos a falról már nem tudtam a tükröt levenni, ezért a padlóra szigetelőszalaggal körberagasztottam a tükör méreteit és ehhez képest vágtam le a polisztirolt.



Jött az akrilfesték itt is és N. felragasztotta végre a keretet. Megint egy dolog, ami a helyére került. :)

Nincsenek megjegyzések: