péntek, július 21, 2017

Függöny 3. - Festett római roló

Bocsánat, bocsánat... Khmmmm... Még 2015-ben írtam két függönyös bejegyzést, egy sima függönyöset és egy római rolósat és ígértem egy harmadikat. Nem ámítás: mostanra lettek készen. :O
Közben persze meg kellett tanulni hozzá az akrilfestés technikáját és ki kellett festeni a fürdőszobákat. Látjátok: nálunk elég sokára áll össze a kép.
Tehát ezek a függönyök a már ismert római rolós technikával készültek, de -az eddigiektől eltérően- már magát az anyagot is én festettem.



A gyerekek fürdőszobájába a tengerész színek miatt szerettem volna ilyen csíkos anyagot, de persze: égen-földön nem kapható 2 éve... Akkor fessük meg! Az alap sima fehér lenvászon anyag, akrilfestékek, maszkolószalag, szivacs ecset.

3 gyerek, 3 szín, mindegyikből egy szélesebb és egy keskenyebb sáv kijelölve. Matek.


Festék, bekeverve textil-médiummal, sötétkék:

 


Kijelölve és megfestve a világoskék sávok is:


Végül a pirosak:


A végeredmény varrás előtt:


Innen már a római rolós varrás szerint ment minden. (Ez még januárban elkészült.) A hátoldala ennek natúr (drappos) lenvászon a tartás miatt. A mostani festés után a helyére került:


Következett a mi fürdőnk. Itt az alap natúr-drappos lenvászon és a hátoldala lett sima fehér vászon. A fürdő lila-zöld színvilágú, úgyhogy fogtam a két törölközőt és addig kevertem az akrilfestéket, amíg kb. ugyanolyan szín nem lett az ecsetestálban. :) Néhány nagyobb -szabadkézi- paca után jött a stencilként kivágott pitypang-minta, régi kedvenc, még a scrapbookos időkből. ;)


Vasalás-varrás után tegnap este ez is a helyére került. (Kicsit izgultam, hogy a falfestés miatt nem ütik-e egymást a színek, de nem és a függöny alapszíne is eltér a falszíntől:


Nincsenek megjegyzések: