kedd, július 10, 2018

Gipszkartonozás

A fiúk szobáját úgy terveztettük, hogy később leválasztható legyen két külön fiú szobának.



Amikor beköltöztünk, még mindhárman itt aludtak, végül Lelle volt az, aki legelőször megunta a fiúk legózását és külön szobába költözött, először életében.

A fiúk elég sokáig bírták, végül 17 évesen már Vili is külön birodalmat szeretett volna, leginkább azért, mert ő még javában aludt volna reggelenként, amikor Nándi már ébren volt és neszezett...
A terv nem volt bonyolult, de a gipszkartonozást nem vállaltuk be, mert sem az anyagbeszerzést, sem szállítást nem tudtuk megoldani. :(


Végül neten kerestem és találtam gipszkartonost tavaly novemberben, aki azon a csütörtök délutánon jött, amikor mondta, 3 órahossza alatt szétválasztotta a szobákat, rendet hagyott maga után és mint kiderült: egyik volt tanítványom nevelőapja. :O A rendszer semmilyen módon nincs a padlóhoz rögzítve, hogy később esetleg újra egybenyitható legyen.






Az első külön-éjszaka Nándi nagyon éber volt, alig aludt valamit. (Vili, mint első gyerek, 4 évig aludt egyedül, meg ő már nagy, nem okozott gondot.) Végül megszokták a falat, ami leglettelve és lefestve nem lett, mert tél közepén, karácsony előtt nem vállaltam be ekkora felfordulást.

 

Idén januárban elkészült a térkép, ami már szintén 3 éve várta a megvalósulást, majd felkerült a gipszkarton falra. (Nem volt egyszerű, erről ITT olvashatsz)


Idén, július eleje, a nagyok matek-táborban, a legkisebb a nagyszülőknél, nincs is alkalmasabb idő a glettelésre és a festésre... (Gardróbszekrényekkel párhuzamosan, amiről pedig ITT olvashatsz)
A telibe glettelés gyilkos volt, de ki talál nyár közepén normális festőt, aki jön, amikor megígéri, megcsinálja normálisan és nem horror áron. Magad Uram, ha szolgád nincs! módon nekiláttam, de nem is a kb. 20 nm glettelése volt a nehéz, hanem:
1. Elfogyott a glettanyag, fele már bekeverve... Férj megy glettanyagért, tükörglett nincs a település egyetlen festékesboltjában sem, irány Db., de mire visszajött, a bedolgozási idő már letelt, a glett gyakorlatilag megkötött, kezdhettem újra.
2. Idő is eltelt, este 11-kor fejeztem be Nándi szobájának glettelését.
3. Másnap-harmadnap a 20 nm kézzel történő lecsiszolása, még a hajam is fehér volt a portól. Szerencsére a fiúk dolgait elég volt középre húzni és letakarni.
4. Szorított az idő, mire a fiúk hazajönnek, festéssel, takarítással készen szerettem volna lenni.
(5. Mindeközben persze a gardróbszekrények... Leginkább akkor kellett segíteni fogni, megnézni a vízszintest, stb. amikor a létra tetején voltam. :S)

Amikor lecsiszoltam és leporoltam a gipszkartont, akkor jött a festés. És még örülhettem, hogy csak sima fehérrel kell! :D
1. Ha már festem a gipszkarton falat (két rétegben), akkor fessem körbe a szobát, természetesen a plafont is. (Arrafelé elég lesz egy gördítéssel, végül voltak részek, ahová három réteg kellett a nyomokat eltüntetendő.)
2. Ha már kifestek, akkor pucoljam meg az ablakokat és mossam ki a függönyüket is.
3. Ha már a festéshez le kell szerelni a polcukat, akkor azt is fessem már le a tervezett fehérre.
4. És ha már lúd, legyen kövér: szabjuk már le és rakjuk már fel végre a laminált parketta szegőléceit is! (Amit itt kerülgetünk 3 éve...)




Ezt mindkét szobában... Gardróbszekrény-építés közben. Megcsináltuk 6 nap alatt a két szobát és  a gardróbot is, mire hazajöttek, már csak vissza kellett volna pakolni. Ez nem sikerült, úgyhogy éppen lepakoltunk az ágyukról és a szoba közepén aludtak. :)


Végül azonban minden a helyére került. Még Nándi szobájába kell újra varrnom az egyik zöld függönyt, mert a januárban elpusztult hörcsög itteni léte kezdetén szétrágta.


Megérdemeltük a családi nyaralást...

Nincsenek megjegyzések: