szombat, június 30, 2018

Zöldfal

Nagyon népszerű mostanában a függőleges növényfal vagy zöldfal. Régebben a lakásokban körbefutó szobai futóka volt a sláger.


Megpróbáltam ötvözni a kettőt, ha már Anyósomtól szert tettem néhány hajtásra.
Roppant jól mutat felfuttatva, de én igyekeztem olyan méretben és úgy elkészíteni, hogy mobil legyen a kompozíció. A leveleken felhalmozódó port nehéz lenne egyenként lemosni, a falat pedig nem kívántam árasztani. (Amúgy is szeretem nyáron kivinni a szobanövényeket a locsoláshoz és lezuhanyoztatni.


A prototípus a fürdőszobai "függöny" lett. Nem szerettem volna a fürdőszobába függönyt, viszont a szomszédok miatti belátást szerettem volna megakadályozni. Jött az ötlet, hogy a párkányra egy ládát tegyek, majd abba sűrű virágot. Először egy ginseng fikusz és egy kakaófa látta el a takarás feladatát, amíg kerestem az ablakpárkánynak megfelelő méretű ládát. Szokás szerint elég sokáig. Végül "kiegyeztem" egy Jysk-es alumínium virágtartóval, ami méretileg illett az ablakpárkányra, már csak az akasztóit kellett lefűrészelni, mivel ez eredetileg egy felakasztható balkonláda volt. :O
A keresztmetszete sajnos lefelé keskenyedő trapéz, így esélytelen volt, hogy a virágokat cseréppel együtt tegyem bele és ez csak kaspóként funkcionáljon. Akkor viszont, ha közvetlenül beleültetem a virágokat, akkora a vizes föld szét fogja marni. Így kibéleltem a ládát fekete fóliával (szintén maradék) és úgy ültettem bele a két növényt.


Hamar kinőtték ezt a ládát, úgyhogy más megoldást kellett néznem és akkor ajánlotta fel Anyósom a több méter hosszú futókájának néhány indáját.


Az építkezésből maradt betonháló, ezt Férj levágta, én lefestettem a már itthon levő kalapácslakkal, végül beleültettük a két tő futókát. Ez a kép egy 2017. júniusi fotó:


Ugyanez 2018. júniusában:


Mivel tényleg jól kezelhető (nem folyik ki a víz és tudom hozni-vinni), ezért a nappaliba is ilyet terveztem "térelválasztónak" a hungarocell hengerünkre.


Itt egy IKEA-s virágtartó volt megfelelő méretű. Ugyanaz az eljárás: kibélelés, ültetés, háló levágása, lefestése, felszerelése. Ez magasabb konstrukció lett, vállalnom kellett, hogy kiköltöm a fenti faliórához damillal. Ezt viszont mindig el kell vágni, amikor zuhanyoztatni viszem. Mivel még mostanában készült, ezért nem túl sűrű, de nem aggódom... ;)


Nincsenek megjegyzések: